الاهلي الان

Saturday, April 3, 2010

نكت نكت نكت
















 

 

           واحد عصبى جدا بيقول لمراته احكيلك قصة مش هتصدقيها

وهتقولى عنى كداب بس انا مش كداب انتى اللى كدابة

انتى وعيلتك كدابين يا ولاد الكلب

يلعن ابوكى على ابو عيلتك روحى انتى طالق

 

 

واحد بلدياتي بعت لامه علبة كبريت
قالتله مش شغالة
قالها ازاي انا مجربهم واحد واحد


جماعة بلدياتي قاعدين في خيمة وعاوزين يولعوا عشان يطبخوا
بعتوا واحد يجيب كبريت
خرج من باب الخيمة ودخل من الباب اللي ورا
قالهم عندكوا كبريت
قالولوا اقعد بعتنا نجيب


بلدياتي بيعاكس واحدة في التليفون
قالتله شكلك صعيدي
قالها ينعل ابو اظهار الرقم ديه

 


 
    مسطول عنده حسنة فوق عينه وقف قدام المرايا يقول ياربى عين دى ولا غين

 

          ظابط مسك عيل بيشم قاله هو الشمام الصغير اسمه ايه قاله كنتلوب ياباشا



صعيدي سال أجنبي
أنت مرتبك كام
قاله 1000 دولار بدل معيشة
دولار بدل سفر 1000
دولار بدل تغذية 1000
.......
 دولار بدل 1000
قاله وانت
قاله 200 جنيه
وسكت
الاجنبي قاله دا بدل اية
الصعيدي قاله بدل ما امد ايدي عليك

بلدياتي كشف نظر جاب 6 علي 6
قال لصاحبه كنت هاجيب اكتر
بس الدكتور وترني
 
 
بلدياتي بخيل حبتين
وعلي فراش الموت
بيقول لولادوا:
يا محمد قاله أنا هنا يا بابا
يا مني أنا هنا يا بابا
يا سعاد أنا هنا يا بابا
أمكوا فين يا ولاد
أنا هنا يا حاج
قالهم لما انتوا كلكوا هنا يا ولاد الكلب
سايبين نور الصالة والع ليه؟؟

 
بلدياتي من دمياط دبح خروف
عمل اللحم كباب حلة
والراس شوربة
والرجول كوارع
والجلد سجادة صلاة
ومخلفات المعدة سماد للزرع
والعظم طحنه علف للدواجن
حتي صوت الخروف
سجله قبل الدبح وعمله رنة للموبايل

 

 

 

No comments:

Engageya

موقع و دليل موجز مصر